Area Belajar Siswa

Monday, October 3, 2016

Posted by Agus Nawawi on 7:30 PM with No comments

Air
oleh : Aca
Setiap hari aku memerlukanmu
Aku melihat engkau di sungai, di laut, di rintik-rintik hujan
Engkau menyegarkan aku dari kehausan
Engkau membersihkan aku dari kotoran.
Namun, ketika hujan deras dan banjir
Engkau sungguh menakutkan
Luapanmu merendam benda-benda di sekitarku.
Aku sedih ketika banjir datang
Kalau saja semua manusia
Membuang sampah pada tempatnya
Pohon–pohon tidak ditebang sembarangan
Air tetap jadi sahabat kita




video membaca puisi


0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Recent Posts

Total Pageviews

Powered by Blogger.

Contact Form

Copyright © Zona Pelajar | Powered By Blogger | Published By Gooyaabi Templates
Design by Carolina Nymark | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com